Overslaan en naar de inhoud gaan

Inlog voor leden

Hulp bij inloggen
Wachtwoord vergeten?
LBRT
  • About LBRT in English
  • A propos de LBRT en français
  • Über LBRT auf Deutsch
Lid worden Inloggen
  • OVER
    • Wie zijn we?
    • Wat doen we?
    • Visie en Missie
    • Beroepsprofiel
    • Statuten - Bestuur - Organogram
    • Commissies en Werkgroepen
    • Regio's
    • Klachtencommissie
    • Accreditatie
    • In het nieuws
  • Nieuws
  • Agenda/Academie
  • TvRT
  • Leden
    • Lid worden
    • Mijn account
    • Registratie en Herregistratie
    • Ledenvoordeel
    • zakelijke informatie
    • Forum
    • ALGEMENE LEDENVERGADERING 2023
    • LBRT Academie
    • Ledenbrief
    • Veelgestelde vragen leden
    • Best Practice van de week
  • Ouders
    • Wat is remedial teaching?
    • Zoekt u een RT'er?
    • Wet- en regelgeving
    • Behandelaar Visusproblemen
    • Veelgestelde vragen ouders
  • Onderwijszorg
    • Kwaliteitsregister
    • RT binnen Passend Onderwijs en Jeugdzorg
    • Brede Vakinhoudelijke Richtlijn Dyslexie
    • wet-en regelgeving
  • Contact
  • About LBRT in English
  • A propos de LBRT en français
  • Über LBRT auf Deutsch
  • OVER
    • Wie zijn we?
    • Wat doen we?
    • Visie en Missie
    • Beroepsprofiel
    • Statuten - Bestuur - Organogram
    • Commissies en Werkgroepen
    • Regio's
    • Klachtencommissie
    • Accreditatie
    • In het nieuws
  • Nieuws
  • Agenda/Academie
  • TvRT
  • Leden
    • Lid worden
    • Mijn account
    • Registratie en Herregistratie
    • Ledenvoordeel
    • zakelijke informatie
    • Forum
    • ALGEMENE LEDENVERGADERING 2023
    • LBRT Academie
    • Ledenbrief
    • Veelgestelde vragen leden
    • Best Practice van de week
  • Ouders
    • Wat is remedial teaching?
    • Zoekt u een RT'er?
    • Wet- en regelgeving
    • Behandelaar Visusproblemen
    • Veelgestelde vragen ouders
  • Onderwijszorg
    • Kwaliteitsregister
    • RT binnen Passend Onderwijs en Jeugdzorg
    • Brede Vakinhoudelijke Richtlijn Dyslexie
    • wet-en regelgeving
  • Contact
Inloggen
  1. Home
  2. Nieuws
  3. De LBRT Academie organiseert MASTERCLASS 'FAALANGST & REKENEN', start op vrijdag 13 mei
Naar overzicht

De LBRT Academie organiseert MASTERCLASS 'FAALANGST & REKENEN', start op vrijdag 13 mei

dinsdag 12 april 2022

 

Rekenen en faalangst gaan vaak samen. In deze masterclass legt rekenpedagoog Drs. Ingrid Wensveen uit welke complexe hersenfuncties een rol spelen bij rekenen en faalangst. Bij rekenproblemen is het misschien wel de grootste uitdaging je leerling nieuwsgierig te krijgen zodat rekenen als een uitdagend puzzeltje wordt gezien in plaats van een confrontatie. Hoe creëer je perspectief zodat je leerling open en onbevangen aan een rekenopdracht begint en weer plezier ervaart?

Tijdens deze masterclass ontdek je welke specifieke begeleiders-technieken leiden tot autonomie en competentie bij de leerling in plaats van angst. Je kiest een persoonlijk leerdoel en oefent in de praktijk met je eigen leerling. Aan de hand van filmpjes, praktijkvoorbeelden, associatieoefeningen en door zelf technieken uit te proberen, leer je actief en gericht hoe je faalangst bij rekenleerlingen kunt reduceren. Naast een stukje theorie dus ook veel praktisch aan de slag. Je kunt het de volgende dag gelijk inzetten!

Doelgroep

Deze masterclass is bedoeld voor remedial teachers, leerkrachten, pedagogen en IB-ers die in de schoolpraktijk werken met rekenzwakke leerlingen met faalangst. Verwacht wordt dat de deelnemers enigszins bekend zijn met didactische diagnostiek van rekenproblemen.

Trainer: drs. Ingrid Wensveen MA

Ingrid Wensveen is pedagoog, Rekenspecialist (ERWD, Master SEN) en trainer.

Cursusdata

Vrijdagen 13 en 20 mei 2022 van 10.00-13.00 uur te Bunnik.

Studiebelasting

De masterclass omvat twee ochtenden (twee keer 3 uur), een take-home-opdracht (3 uur inclusief voorbereiding, uitvoering, verslaglegging) en een persoonlijk online consult met de trainer (1 uur). Totaal 10 uur.

Deel dit artikel

Naar overzicht
LBRT SBB
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy