Overslaan en naar de inhoud gaan

Inlog voor leden

Hulp bij inloggen
Wachtwoord vergeten?
LBRT
  • About LBRT in English
  • A propos de LBRT en français
  • Über LBRT auf Deutsch
Lid worden Inloggen
  • OVER
    • Wie zijn we?
    • Wat doen we?
    • Visie en Missie
    • Beroepsprofiel
    • Statuten - Bestuur - Organogram
    • Commissies en Werkgroepen
    • Regio's
    • Klachtencommissie
    • Accreditatie
    • In het nieuws
  • Nieuws
  • Agenda/Academie
  • TvRT
  • Leden
    • Lid worden
    • Mijn account
    • Registratie en Herregistratie
    • Ledenvoordeel
    • zakelijke informatie
    • Forum
    • ALGEMENE LEDENVERGADERING 2022
    • LBRT Academie
    • Ledenbrief
    • Veelgestelde vragen leden
    • Best Practice van de week
  • Ouders
    • Wat is remedial teaching?
    • Zoekt u een RT'er?
    • Wet- en regelgeving
    • Behandelaar Visusproblemen
    • Veelgestelde vragen ouders
  • Onderwijszorg
    • Kwaliteitsregister
    • RT binnen Passend Onderwijs en Jeugdzorg
    • Brede Vakinhoudelijke Richtlijn Dyslexie
    • wet-en regelgeving
  • Contact
  • About LBRT in English
  • A propos de LBRT en français
  • Über LBRT auf Deutsch
  • OVER
    • Wie zijn we?
    • Wat doen we?
    • Visie en Missie
    • Beroepsprofiel
    • Statuten - Bestuur - Organogram
    • Commissies en Werkgroepen
    • Regio's
    • Klachtencommissie
    • Accreditatie
    • In het nieuws
  • Nieuws
  • Agenda/Academie
  • TvRT
  • Leden
    • Lid worden
    • Mijn account
    • Registratie en Herregistratie
    • Ledenvoordeel
    • zakelijke informatie
    • Forum
    • ALGEMENE LEDENVERGADERING 2022
    • LBRT Academie
    • Ledenbrief
    • Veelgestelde vragen leden
    • Best Practice van de week
  • Ouders
    • Wat is remedial teaching?
    • Zoekt u een RT'er?
    • Wet- en regelgeving
    • Behandelaar Visusproblemen
    • Veelgestelde vragen ouders
  • Onderwijszorg
    • Kwaliteitsregister
    • RT binnen Passend Onderwijs en Jeugdzorg
    • Brede Vakinhoudelijke Richtlijn Dyslexie
    • wet-en regelgeving
  • Contact
Inloggen
  1. Home
  2. Nieuws
  3. Nieuw: Dyslexiescan Voortgezet Onderwijs
Naar overzicht

Nieuw: Dyslexiescan Voortgezet Onderwijs

maandag 29 juni 2020

Het Stimuleringsprogramma heeft De Dyslexiescan Voortgezet Onderwijs ontwikkeld. De scan is een online zelfevaluatie-instrument dat als startpunt kan dienen voor duurzame verbeterslagen in de begeleiding van leerlingen met lees-, spellingproblemen en dyslexie. Deze scan vervangt de Dyslexiemonitor en Quickscan Dyslexie voor het VO. De resultaten van de scan bieden aanknopingspunten voor gesprekken, maken ontwikkelpunten zichtbaar en helpen om doelen voor een verbetertraject te formuleren en te evalueren. Het instrument bestaat uit een handleiding en een vragenlijst met stellingen die online en in teamverband kunnen worden ingevuld. Ook voor remedial teachers die betrokken zijn bij het beleid van de school of bij behandeling van leerlingen in het VO een zeer bruikbaar instrument. Interesse? Kijk op Dyslexie Centraal: https://dyslexiecentraal.nl/doen/materialen/dyslexiescan-voortgezet-onde...

 

 

Deel dit artikel

Naar overzicht
LBRT SBB
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy