Deze editie speciale aandacht voor de Eigen Praktijk

Hoe leer je Kim uit groep 7 met een totaal IQ van 71 beter lezen?

Elk kind is uniek en heeft zijn eigen aanpak nodig bij remedial teaching. Hoe zorg jij ervoor dat een kind weer vooruit gaat op een bepaald vakgebied? Deze keer een kijkje in de keuken van remedial teacher Leontine le Blanc die aan de slag ging met Kim uit groep 7. Kim heeft een totaal IQ van 71 en haar leesresultaten staan al een tijdje stil.

Professor Ruijssenaars benadrukt belang van remedial teaching: ‘Tijd om te veranderen is nu aangebroken!’

Professor Wied Ruijssenaars sprak tijdens het symposium ‘10 jaar Amacura’ in Sittard op 9 oktober veelbelovende en duidelijke woorden. Ruijssenaars zette de veranderingen in de vergoede dyslexiezorg en het onderwijs in historisch perspectief en plaatste daarbij de remedial teacher terug in de schakel. Hij richtte zich in zijn verhaal duidelijk op het nu: de transitiefase, de verantwoordelijkheden van de gemeentebesturen en samenwerkingsverbanden, en daarmee op de mogelijke taken in de toekomst. Dus rt’ers opgelet: er is werk aan de winkel!

En verder....

De rol van ouders in de eigen praktijk: de werkrelatie bepaalt de samenwerking

Column van Tanja Beukerink: ‘Prijzen en belonen in de eigen praktijk’

Vier vragen aan  Wijnand Dekker over de behandeling van werkgeheugenproblemen